Позакласні заходи


День Франції у школі






     



Про різні країни дізнались багато.
Сьогодні ж ми Францію будемо представляти.
Розкажемо вам про країну чудову:
Про Лувр і Версаль,  шампанське й вино,
Дюма і Жуля Берна,  Бальзака й Гюго,
Жорж Санд й Жанну Д'Арк,
Золя й Мопассана,  парфуми й косметику.
                      Про моду і Канни ще тут пролунає.
Розкажемо про все, що самі лише знаємо.
Бонжур мадам,  бонжур месьє!
Мерсі,(о-ля-ля ) селя-ві!
Тут французька лунає.
То ж будьте уважні - ми вже починаємо!
Про Францію, в контексті ближчого знайомства, ми говоритимемо не вперше. Адже минулого року багато хто з нас був учасником відкриття площі Франції на території нашої школи за участю жителів Франції. В пам'ять про своє перебування в Україні, вони залишили меморіальну дошку „ Україна - Франція ", яка встановлена у вестибюлі нашої школи .
Площа Франції становить 551 500 кв. км. Населення країни нараховує 59 млн. 551 тис. чоловік
Форма правління - республіка. Голова держави - президент, який обирається на 7 років.Вищий законодавчий орган - двопалатний парламент, який обирається на 5 років і сенат, який обирається на 9 років. Державною мовою є французька. Національним символом Франції є півень. Це одна з небагатьох країн, що не має герба. 94% населення - французи. Франція є однією із перших держав-членів ЄС.
АРХІТЕКТУРА
Франція - це музей просто неба, а столиця Франції Париж - одне з найкрасивіших
і найромантичніших міст світу. 
 Країна являє собою справжній заповідник
 пам'ят
ок архітектури:
        -   Ейфелева вежа ( побудована 1889 р ) - емблема Парижа, на березі р. Сена.
Побудував інженер Ейфель. Висота її разом з антеною - 320м 75см.
        -  Лувр - королівський замок, побудований у 1204 р. Сьогодні - це один із
найбільших музеїв мистецтв світу, в ньому представлені полотна і скульптури
Леонардо да Вінчі, Рафаеля, Тиціана, Рубенса, 
 Пікассо, Ель Греко,  Гойї та ін.
        -  Версаль (1661р) - шедевр Короля-Сонця Людовіка XIV. Резиденція,
мисливський замок в околицях Парижа. Розкішний палацово-парковий ансамбль:
сади зі скульптурами, фонтанами, басейнами.
  Є ціла система каналів - „ Маленька
Венеція"
       -  Площа згоди - одна з найкрасивіших і найбільших площ Парижа (8= 84 тис.
кв. 
км)
- Тріумфальна арка - заввишки 50м починає цю площу (побудована за наказом
Наполеона у 1806 р. )
         - Єлисейські поля (1694 р ) - шлях тріумфів історії, прогулянок сьогодення,
престижна вітрина Парижа, що має 628 будинків з обох боків.
- Собор Паризької Богоматері. Дивлячись на Собор знизу , ніби виростаєш
разом із ним. Чисельні башти та башточки, тоненькі, стрункі - плід титанічної
^ праці їхніх творців - усі підпорядковані єдиній меті - викликати бажання
піднестися якомога вище, підвести очі до Бога.
Не тільки архітектура є привабливою у Франції, а й культура.

ТЕАТР І КІНО
Театральне мистецтво Франції відіграло важливу роль у розвитку європейського
театру. Найвідоміші театри : „ Гранд Опера" ,  « Камеді Франсез ",  Народний театр.
Франції належить і провідна роль у створені кіно.  У 1895 р. саме в Парижі брати
Люм'єр уперше змонтували сеанс кіно, який тривав 1 хв. Популярні сьогодні
 імена акторів -  Депардьє,  Поль Бельмондо,   Ален Делон,   Бріджіт Бардо,   Луі де
Фінесс. А сьогодні ми маємо змогу спостерігати щорічний престижний
кінофестиваль де-відзначається конкурси в Каннах нагорода( Пальмова гілка ).
ЛІТЕРАТУРА
Література - це ще одна дуже різнопланова сторона французької культури. Епоха
Відродження в література -  це Франсуа Рабле   „ Гаргантюа і Пантагрюель" - жанр
сатиричного гротеску, Антуан де Сант Екзюпері - „Маленький принц" ,  „ Планета
людей „  - французький романтизм. Олександр Дюма - пригодницька література на
 історичному тлі. Жуль Берн - наукова фантастика, Бальзак, Стендаль,  Мопасан,
Флобер,  Золя - засновник критичного реалізму. Знову романтизм у Віктора Гюго і
Жорж Санд.
БАЛЬЗАК І УКРАЇНА
Важливо відзначити зв'язок Бальзака з Україною. Бальзак був закоханий у багату
польську поміщицю Евеліну Ганську. Закоханим через різні обставини довелося
чекати вінчання довгих 18 років. А вінчались вони у Бердичеві, в костьолі у 1850
році. Бальзак двічі був в Україні. Окрім Верхівні, маєтку Ганської, він кілька разів
бував у Бердичеві, Разом із Ганською Бальзак відвідав Київ і так описав його
велич і красу: „ Ось я і побачив цей Північний Рим, це татарське місто з
трьомастами церквами, з багатствами Лаври і Святої Софії українських степів".
МОДА І ПАРФЮМЕРІЯ
Всім відомі професії модельєра,  візажиста, дизайнера, кутюр'є. А чи знаєте ви,
що вони беруть початок із Франції. Франція - є центром світової моди. Багато хто
чув про будинки мод Ів Сен Лорана,  Крістіана Діора,  Версаче,  Коко Шанель.
           Саме в них вдягається вся світова еліта.
Косметичні фірми „Камей"  і „Лореаль" випускають вишукані парфуми,
туалетну воду, парфумовану воду.
ФРАНЦУЗЬКА КУХНЯ
Улюбленими стравами є:
  -   М'ясний біфштекс;
       -    Різні супи ( овочеві і рибні);
       -  Гриби: делікатесні печериці і жульєни;
       -  Жаб'ячі лапки,устриці;
       -  Бланкет-рагу збілого м'яса з білим соусом;
       -  Маслини, каштанове варення, різні соуси.
Приблизно 20 кг сиру за рік споживає кожен француз. Виробляють їх 400
сортів, білих і жовтих, із коров'ячого, овечого і козячого молока.
Дивом, яке перемогло час, є вино.
Франція-єдина країна в світі, де існує суворий державний контроль за
виробництвом та якістю виноробної продукції.
Французьке вино-складова французької культури, у ньому міститься те, що
набуто французами за багато століть, у нього вони вкладають свої знання, свою
душу.
Французьке вино-напій не лише вишуканий, але й офіційний: п'ють під час
протокольних сніданків ( о  13-14 год ) і обідів ( о 19-20 год ).
Якщо спробувати зробити умовну класифікацію спиртних напоїв, то вона буде
такою:
 - горілка - для голови;
            -коньяк-для серця;
            - джин віскі  -  для шлунку;
            - французькі вина-для душі.
Франція-є батьківщиною „ Шампанського". Але з початку свого винайдення
іще протягом тривалого часу лише представники вищого світу могли дозволити
собі насолоджуватись шампанським.
ЦІКАВО ЗРАТИ, ЩО:
        - Дочка Ярослава Мудрого-Анна, була королевою Франції.
        - Чи відомо вам про те, що іменем Пилипа Орлика названо летовище у передмісті
Парижа, називається Орлі? Саме там відбувається щорічний міжнародний
авіасалон.
      -  Чи знаєте ви, що Люрд, священне місце у Франції? Там є цілюще джерело, до
якого здійснюється паломництво з усього світу.
       - Чи відомо вам про те, що на Північному Заході Франції є  Компьєнський ліс, де
розташований музей-панорама, пов'язана з результатами І-ІІ світових воєн?
       -    Чи знаєте ви, що Наполеон-національний герой Франції, який зумів підкорити
пів Європи? Він ввів цивільний і карний кодекс, які стали основою права не лише
Франції, але й Європи. Він був першим імператором Франції.
       - Чи відомо вам про те, що Жанна Д'Арк теж є національним героєм Франції? Це
проста селянська дівчина, яка у 18 років зуміла організувати загін для боротьби з
англійськими завойовниками. Завдяки їй у 1429 році була знята облога з Орлеану
і це стало повтотним пунктом у Столітній війні. В 1431 році у боротьбі за
французьке місто Компьєн була схоплена бургундцями,  які видали її ворогам.
Жанну Д'Арк звинуватили у чаклунстві і спалили в французькому місті   Руан.
Через 100 років вона була беатифікована католицькою церквою і прирівняна до
лику святих.

ВИСНОВОК
          Франція - це насамперед Париж,   де майже кожна споруда-подих історії.   Париж - це і старовинний архітектурний ансамбль Палацу правосуддя, це і найголовніше
місце столиці - Площа Згоди.  І  , певна річ,    Собор Паризької Богоматері.  Париж - це
також художні і літературні легенди, що живуть у Сен Жермен-де-Пре,
Момпармасі,    Монмартрі   - це модні магазини і найвідоміші ресторани. Сюди їдуть і
повертаються знову, тому що Париж - місто історії й архітектури  -  належить
вічності.







    Гра подорож у 5 класі



     У грі беруть участь дві команди по шість чоловік. Вчитель вручає кожній команді першу записку.
Завдання полягає в тому, щоб відшукати в приміщенні школи наступні шість записок, розв’язати завдання і знайти слово-код.
Назвавши вчителю слово-код, кожна команда отримує приз.
Завдання для учнів з команди «Трикутники»

Записка перша.
-         Вінні-Пух заготував на зиму 97 горщиків меду. В січні він з’їв 36 горщиків, в лютому на 3 більше. Скільки горщиків меду з’їв Вінні-Пух у грудні?
Зайдіть в храм науки. Поверніть праворуч, а потім ліворуч, а тепер –
вгору. Вийдіть на широку дорогу. Знайдіть переможців спортивних змагань, саме вони допоможуть і ключ вам дадуть.
            Записка друга.(Захована під стендом з фотографіями найкращих спортсменів школи).
-     Обчисліть:149-25*5.
Озирніться довкола. Де маленька шкільна оранжерея, там і третій ключ.
Записка третя.(Захована у підніжжя підставки для вазонів на коридорі школи).
-     Розв’яжіть рівняння: 3х+15х+7=187.    
Тепер зайдіть у своє царство, де ви живете і вчитеся. Знайдіть оберіг, який підкаже де знайти четвертий ключ.
Записка четверта.(Захована під стендом у 5 класі).
-          Периметр прямокутної ділянки дорівнює 44м. Знайти її довжину, якщо ширина дорівнює 10м.
Тепер подивіться навколо. Під деревом ваших успіхів знайдете п’ятий ключ.
Записка п’ята. (Захована під образком у 5 класі).
 -    Бабуся подарувала внучці 40 гривень на день народження. Внучка                побажала купити собі м’яку іграшку – левенятко , на що витратила  3/5  всіх грошей. Скільки коштувала іграшка?
Вийдіть зі свого царства на широку дорогу. Зайдіть в царство математики. Знайдіть латинські букви, а разом із тим, і 6 ключ.
Записка шоста. (Захована під стендом в кабінеті математики).
-         Розв’яжіть рівняння: 

      Повернись на початок своєї подорожі. Подивіться довкола. В крамничці захований останній, сьомий ключ.
Записка сьома.(Захована під малюнком крамнички в холі школи).
Молодці! А тепер далі в путь. Біжіть до «Веселої абетки», зберіть всі відповіді від 1 до 6 і розшифруйте слово. Якщо ви знаєте слово, то «go to Irina Vasylivna». Назвіть слово-код і отримайте приз.
1)    22-С;       3)10-З;       5)21-Р;
2)    24-У;       4)12-І;       6)33-'Я.

Завдання для учнів з команди «Прямокутники»

Записка перша.
-         У саду ростуть 75 дерев : яблуні, груші, сливи. Скільки слив росте в саду, якщо яблунь було 35, а груш на 10 менше ніж яблунь ?
Зайдіть в храм науки. Пройдіть прямо і зверніть праворуч. Найкращі учні, відмінники навчання, підкажуть вам, як знайти другий ключ.
           Записка друга.(Захована під стендом з фотографіями відмінників нашої школи).
-     Обчисліть:180-23*7.
А тепер озирніться довкола. Де маленька шкільна оранжерея, там і третій ключ.
Записка третя.(Захована у підніжжя підставки для вазонів на коридорі школи).
-     Розв’яжіть рівняння:  7х-4х+7=70.    
А тепер ідіть далі вгору. Прийдіть у своє царство, де ви живете і вчитеся. Не переступаючи порогу знайдіть четвертий ключ.
Записка четверта.(Захована в замковій щілині дверей 5 класу).
-          Периметр квадрата дорівнює  76 см. Знайдіть сторону цього квадрата.
Тепер зайдіть у своє царство. Подивіться уважно, українські національні символи допоможуть знайти п’ятий ключ.
Записка п’ята. (Захована під стендом «Національна символіка України»).
 -    Їжачок заготував собі на зиму 72 яблука. За грудень місяць він з’їв 1/4
всіх яблук. Скільки яблук з’їв їжачок за грудень місяць?
Залишіть стіни  свого царства і ідіть на широку дорогу. Зайдіть в царство математики. Латинські букви стануть вам у пригоді і допоможуть знайти  6 ключ.
Записка шоста. (Захована під стендом із латинськими буквами).
-         Розв’яжіть рівняння:  
Повернись на початок своєї подорожі. Знайдіть царство осінніх дарунків, які допоможуть знайти останній, сьомий ключ.
Записка сьома.(Захована під фотографією виставки «Осінній вернісаж» в холі школи).
Молодці! А тепер далі в путь. Біжіть до «Веселої абетки», зберіть всі відповіді від 1 до 6 і розшифруйте слово. Якщо ви знаєте слово, то «go to Irina Vasylivna». Назвіть слово-код і отримайте приз.
3)    15-К;       3)24-Р;       5)18-Н;
4)    19-О;       4)19-О;       6)1-А.

Сценарій.



         Лунають музичні позивні. На сцену виходить ведучий.
Ведучий . Добрий день, дорогі друзі!  Брей-ринг вітає вас! Тема сьогоднішнього брей-рингу «Подумаємо логічно». Сьогодні ви будете свідками боротьби веселих і логічних міркувань команд «Піфагор» і «Паскаль». Багато залежить від вас, шановні вболівальники. Тому будьте активними, уважними під час допомоги улюбленим командам.  Але в нашому змаганні не можна вигукувати з місця, підказувати без дозволу ведучого, бо журі може зняти бал. Переможців буде нагороджено.
         У спортивних змаганнях, як правило, першими на сцену виходять судді, а наш брей-ринг – це інтелектуальне змагання, тому привітаємо наше журі. Розглянемо, хто буде в цім почеснім крузі. Представлення журі.
         А зараз привітаємо наші команди(під музичні мотиви виходять команди).
         Починається привітання команд:
         Команда «Піфагор»:
1 учень.    Знову зустрічаємось,
                            Знову поєдинок.
                            Дружно привітаємось,
                            Дорогий противник.
         2 учень.    Ширше двері відкривайте,
                            Логіці й кмітливості.
                            Естафету передайте
                            Піфагоровій творчій сміливості .
         3 учень.    Ми за справедливий
                            І чесний конкурс,
                            В якому переможе
                            Сильніша команда і дружба.
4 учень.    Даруємо вам, журі, лупу, щоб могли побачити наші позитивні якості, і оцінити їх як належить.
5 учень.    Даруємо вам збірку пригод Шерлока Холмса, щоб вона наші логічні думки допомогла оцінити.
6 учень.    Ми урочисто обіцяємо: якщо виграємо, то не задиратимемо носа, а якщо програємо – то не будемо лити гірких сліз.
7 учень.    Адже назва нашої команди «Піфагор», а нього на стіні був викарбуваний девіз «Тимчасова невдача краще тимчасової удачі» .
Вихід команди «Паскаль»:
1 учень.    Щоб було усе гаразд –
                   Прикладемо старання.
                   Виконаємо дружно ми,
Ведучих всі бажання.
2 учень.    Хочемо, щоб противник наш
Другом був завжди для нас.
Раз!
         3 учень.    А болільників сімя,
                            Щоб веселою була.
                            Два!
4 учень.    Справедливість для журі.
                   Це вже три!
5 учень.    Ведучий хай прикладе всі сили.
                   Це чотири!
                   Щоб змагання відкрило двері
                   Логіці й кмітливості!
6 учень.    А гостям не дозволимо нудьгувать-
                   Це вже п’ять!
2 учень.    Ми за справедливий і чесний конкурс, в якому переможе логічно думаюча команда і дружба.
4 учень.    Журі ми передаємо терези для зважування наших сил і рахівницю для підрахування балів.
1 учень.    Збірку детективів Агати Крісті, щоб логічні ходи вивчали і думки цікаві не пропускали.
3 учень.    Ми сьогодні вирішили серйозно боротися, готуйтеся суперники!
5 учень.    Журі, нехай ваші міркування будуть логічними щодо визначення переможців, а ми посперечаємось доказово. Нехай розсудить нас - математика!        
 Обидві команди сідають за столи, на яких закріплені їх емблеми (які також оцінює журі). Ведучий проводить короткий інструктаж.
 Правила. На роздуми одного питання дається одна хвилина. За часом слідкує учень з пісочним хвилин-годинником. Членам команди видаються кружки різного кольору, якими вони сигналізують про готовність відповідати. За правильну відповідь команда заробляє два бали. Якщо одна команда відповіла неправильно на запитання, то надається право відповісти іншій команді. Якщо і друга команда не відповіла, то можна відповісти на це питання вболівальникам команди, які за правильну відповідь принесуть команді пів бала. Відповіді членів команд оцінює журі. В кінці гри підводиться підсумок, враховуючи кількість набраних балів.    

Отже,розпочинаємо наше змагання.  
Задачі на логічне мислення
1.  Чи був у ХХ ст. такий рік, що коли записати його цифрами і повернути на 180 , то буде такий самий рік.
                                                                           (1961)
    2. Скільки кінців у трьох палиць? У чотирьох з половиною? Удвох з чвертю?
                                                                                              (6;10;6)
   3.Скільки пальців на двох руках? На десяти?
                                                                                          (10;50)
   4.Назвіть підряд п’ять днів тижня , не використовуючи назв днів і порядкових чисел?
            (Передвчора, вчора,сьогодні, завтра, післязавтра)
   5.Скільки буде десятків, якщо один десяток помножити на один десяток?
                                                                                    (Десять)
   6. Один учень розв’язав задачу за одну годину. За який час цю задачу розв’яже 10 учнів?
                                                                                           (Невідомо)
   Ведучий.  Тепер зробимо паузу, і послухаємо членів команд про вчених, в чию честь вони назвали свої команди. Виступ учнів.
   7. Під час ранкової зарядки учні вишикувалися в шеренгу по одному з інтервалом в 1 м. Довжина шеренги 30 м. Скільки учнів було на зарядці?
                                                                                            (31 учень)
8. По діброві двоє учнів йшли, і по 10  білих грибів знайшли. Іншого разу п’ятеро учнів пішли. Скільки вони білих грибів знайшли?
                                                                                           (Невідомо)
9. Учень купив не заточений шестигранний олівець. Скільки граней у олівця?
                                                                                                       (8)
10. Три мисливці варили кашу. Один висипав два стакани крупи, другий – один. Кашу з’їли порівну. Третій мисливець говорить: «Дякую за кашу. У мене залишились 5 патронів. Беріть їх і поділіться». Як поділити патрони у відповідності з вкладом?
                             (Всі патрони треба віддати першому мисливцю)






Немає коментарів:

Дописати коментар